Tuesday, 31 May 2011

Part 3 - Pasang Tile dan Buat Kabinet Dapur | 31-5-2011

Salam semua,

Kita sambung cerita semalam yang mana hari ini masih dalam proses menyiapkan pemasangan tile di ruang tamu dan bilik rumah baru aku.

Hari ini juga kontraktor umah aku dah start buat rangka untuk kabinet dapur pilihan isteri tercinta.. design rupa macam mana korang tunggu jelah nanti ye..hehe.

Cuma ada sikit masalah bila sinki yang kami beli tu terlalu besar dan tak sesuai untuk dipasang.. so kontraktor cadang tukar kepada singki yang baru yang lebih kecil sedikit.



korang tengok betapa susahnya nak buat kerja-kerja renovation dekat rumah yang takda lif ni.. tak pasal-pasal kontraktor tu kena angkat barang-barang dari satu tingkat ke tingkat yang lain. Kalau tak silap aku tadi dalam guni tu pasir dengan batu konkrit kot untuk buat kabinet dapur.


Macam nilah keadaan kaki lima rumah aku.. hope jiran2 tak bisinglah barang-barang bersepah ni.


kontraktor ni memang rajin.. aku suka cara dia buat kerja.. cepat pantas dan kemas.. memang terbaik..


Nampaknya bilik ke-2 dah hampir siap pasang tile sepenuhnya.. kalau nak tahu setiap satu bilik sorang kontraktor yang buat.


Yang nilah dia bos kontraktor rumah aku ni.. kurus kering je..tapi buat keje tangan tak berenti ... sebenarnya dia orang ni buat keje semua tak pakai baju.. kepanasan kot.. tapi untuk tidak mengaibkan dia orang aku dah gelapkan dah badan dia orang.. hahaha.


Sorang lagi kontraktor tengah siapkan pemasangan dekat ruang tamu.. nampak kotor sikit lantai ni.. kalau dah siap dia orang akan cuci.. aku tinggal cuci kaki je masuk nanti.. hehehe


Haaaa tu dia keadaan ruang tamu yang dah 90% siap.. semalam baru pasang separuh hari ni dah pasang semua..


Rasa-rasanya esok semua kerja-kerja pemasangan tile ni dah siap kot.. tinggal dia orang nak buat konkrit kabinet dapur je.. kalau tak aku rasa dah siap juga kot hari ni.. tapi disebabkan aku kena beli singki lain.. tertundalah kerja-kerja ni sampai esok.

Oklah nanti aku sambung semula perkembangan kisah umah aku ni ye.. nak rehat dulu.. wasalam.

4 comments:

atifjeelan said...

Salam. Bro upan contractor mana tu? Bumi ke non bumi. Ok tak keje mrk

heder satilan said...

UBAHSUAI RUMAH area Bangi, Kajang, Cheras,
Serdang, puchong (Selangor/KL) Sambung dapur,
parking, ikat batu, pasang tile, mengecat, plaster,
plaster siling, kayu, meja dapur/table top, paip DLL.
Hubungi: 0173967406 khaidir (facebook.com/
HederRenovationHouse) fan pages

Kos Pasang TILES said...

Khidmat Pemasangan Tiles

Khidmat Ubahsuai & Service said...

Menyediakan Perkhidmatan Renovation, Harga Berpatutan Kualiti, Cepat, Kemas & pasti Memuaskan..
Renovation - Decking -
Ceramic Tiles - Plaster Ceiling -
Kolam Hiasan - Service